تبلیغات
الکترونیک - طریقه نوشتن Formation

الکترونیک

دوشنبه 4 آذر 1387

طریقه نوشتن Formation

نویسنده: محسن   

سلام دوستان

میخوام توی این پست آموزش طریقه formation نویسی یا چینش بازی کنان بازیکن ها در زمین رو براتون بدم.

خوب شروع میکنیم.

موارد مورد نیاز:
1- بیس ترای لرن نسخه 3.3 (trilearn base sources-3.3)
2- ویرایشگر کد یا متن

شروع کار:
ابتدا فایل formations.conf رو باز کنید.
توی اون یک سری کد میبینید.
اون خطایی که اولش علامت "#" میبینید به فقط توضیحات هست و در برنامه شما تاثیری نداره.
مثل:
کد:
# Formation 1 = FT_initial = 111

اما اونایی که نداره:
به صورت زیر هست:
کد:
0
 5487 0.0 5487  54870.0 5487  54870.0 5487  54870.0 5487  54870.0 5487  54870.0 5487  54870.0 5487  54870.0 5487  54870.0 5487  54870.0 5487  54870.0 5487 # X_pos
 5487 0.0 5487  54870.0 5487  54870.0 5487  54870.0 5487  54870.0 5487  54870.0 5487  54870.0 5487  54870.0 5487  54870.0 5487  54870.0 5487  54870.0 5487 # Y_pos
 5487  54870 5487  5487  54870 5487  5487  54870 5487  5487  54870 5487  5487  54870 5487  5487  54870 5487  5487  54870 5487  5487 0 5487  5487  54870 5487  5487  54870 5487  5487  54870 5487  5487 # P_type
 5487 0.0 5487  54870.0 5487  54870.0 5487  54870.0 5487  54870.0 5487  54870.0 5487  54870.0 5487  54870.0 5487  54870.0 5487  5487  5487  5487  5487  5487  5487 # X_attr
 5487 0.0 5487  54870.0 5487  54870.0 5487  54870.0 5487  54870.0 5487  54870.0 5487  54870.0 5487  54870.0 5487  54870.0 5487  5487  5487  5487  5487  5487  5487 # Y_attr
 5487  54870 5487  5487  54870 5487  5487  54870 5487  5487  54870 5487  5487  54870 5487  5487  54870 5487  5487  54870 5487  5487  54870 5487  5487  54870 5487  5487  5487  5487  5487  5487  5487  5487# Behind_ball
 5487 0.0 5487  54870.0 5487  54870.0 5487  54870.0 5487  54870.0 5487  54870.0 5487  54870.0 5487  54870.0 5487  54870.0 5487  5487  5487  5487  5487  5487  5487 # X_min
 5487 0.0 5487  54870.0 5487  54870.0 5487  54870.0 5487  54870.0 5487  54870.0 5487  54870.0 5487  54870.0 5487  54870.0 5487  5487  5487  5487  5487  5487  5487 # X_max

اول بگم که تعریف Formation به تقریبا به صورت آرایه ای است و با شناسه عددی کار میکنه.

اون صفری("0") اول کد میبینید، این همون شناسش هست که در اینجا عدد صفر تعریف شده.
اگر دقت کنید در انتهای هر سطری کامنت مربوط به اون رو میبینید مثل:
کد:
# X_pos
که همون جوری که گفته شد تاثیری در اجرای برنامه نخواهد داشت.

اگر توجه کرده باشید اینجا ما 11 تا ستون میبینید که نمایانگر 11 بازیکنتون هست.
الان تمامی مقادیر برای متغیر هامون 0 هست.
خوب از خط اول شروع میکنیم
کد:
# X_pos
نمایانگر موقعیت X بازیکن در زمین هست که میتونید به صرت اعشاری هم نمایش بدید.
محدوده X نقطه 0 اش مرکز زمین و تا -52.5 در زمین حریف و +52.5 در زمین خودمون هست

کد:
# Y_pos
موقعیت Y بازیکن هست که همانند محدوده X مرکزش 0 و مرکز زمین است و بالا ترین سمت -34 و پایین ترین سمت +34 است.

کد:
# P_type
به منظور نوع فعالیت بازیکن است که شما باید نوع اون رو به صورت عدد صحیح وارد نمایید.
اعداد مجاز برای فعالیتی که بازیکن انجام میدهد به صورت زیر هست:
0 = نامعین
1 = دروازه بان
2 = مدافع مرکزی
3 = مدافعی که در حال حرکت دائم است و موقعیت مشخصی برای دفاع از دروازه ندارد.
4 = مدافع جناح
5 = هافبک مرکزی
6 = هافبک جناح
7 = مهاجم جناح
8 = مهاجم مرکزی

کد:
X_attr
میزان X جاذبیت بازیکن به سمت توپ است.
مقدار این متغییر باید بین 0 تا 1 باشد و میتوانید از اعداد اعشاری نیز استفاده کنید.
برای توی دست اومدن مقدار مناسب باید با این متغییر کار کنید.

کد:
Y_attr
همانند X_attr است با این تفاوت که میزان Y جاذبیت بازیکن به سمت توپ است.

کد:
# Behind_ball
یعنی آیا بازیکن در کنار توپ باشد یا خیر.
این متغییر به صورت بولین هست یعنی با مقدار آن باید 0 باشد یا 1 .

کد:
# X_min
کمترین مختصات X برای هر نوع بازیکن است.
و
کد:
# X_max
بیشترین مقتصات X برای هر نوع بازیکن است.

این دو مقدار یعنی X_max و X_min میبایست عدد X_pos بازیکن در بین بازه [X_min,X_max ] باشد.

تصویر زیر محدوده مقدار X و Y زمین را نشان میدهد.

پیروز باشید
امید پیله ور

نظرات() 
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

نویسندگان

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :